Home  >  Training & Advies  >  Agressie trainingen en grensoverschrijdend gedrag  >  Agressietrainingen en agressiesituaties


Agressietrainingen en agressiesituaties

Grensoverschrijdend gedrag en agressie op verschillende 'werkvloeren'

Met name in een dienstverlenende functie kunnen werknemers te maken krijgen met (verbale) agressie tijdens het werk. Ze leren tijdens deze training om agressiesituaties te voorkomen en welke aanpak werkt in welke agressiesituatie. Ons bureau heeft ervaring met o.a. de volgende organisaties:
 

  • Agressie onderwijs en grensoverschrijdend gedrag. Binnen het onderwijs hebben leerkrachten en docenten te maken met grensoverschrijdend gedrag en lastige oudergesprekken tot agressieve leerlingen en ouders en groepsagressie
  • Agressietrainingen en omgaan met geprikkeld gedrag binnen de GGZ en bij organisaties voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Agressie ziekenhuispersoneel. Verpleegkundigen, ambulancepersoneel en artsen die met geëmotioneerde of agressieve patiënten en familieleden te maken krijgen.
  • Agressie openbaar vervoer.
  • Conducteurs die een heethoofdige reiziger zonder kaartje het hoofd moeten bieden.
  • Agressie winkelpersoneel.
  • Beveiligingsmedewerkers en personeel die een winkeldief op heterdaad betrappen.
  • Agressie uitgaan. Portiers die te maken krijgen met dronken, agressieve bezoekers.
  • Agressie zwembaden. Badmeester of bezoekers die te maken krijgen met agressieve zwembadbezoekers, agressie vanuit een groep.
  • Agressie sociale diensten, werkplaatsen, opvangtehuizen e.d. Zij hebben te maken met agressieve klanten, famileden en/of bezoekers.
  • Maar ook binnen bedrijven en organisaties komt agressie voor zoals bij een 'slecht nieuws gesprek' tussen leidinggevende en medewerker, de baliemedewerkers die te maken krijgen met veeleisende klanten.
  • Agressie Gemeentelijke diensten zoals stadsbeheer die te maken hebben met agressieve bezoekers en bewoners.
  • Agressie milieudiensten, medewerkers die te maken hebben met agressieve bezoekers.

Als uw werknemers in de dagelijkse praktijk geregeld met soortgelijke situaties te maken kunnen krijgen, is een agressietraining met acteurs van Hetsen & Visschers een waardevolle aanvulling op de competenties van uw medewerkers! Zij leren op een interactieve manier hoe ze agressie kunnen voorkomen. De deelnemers leren de verschillende vormen van agressie te onderscheiden en deelnemers leren welke aanpak bij welke vorm van agressie past.
 

Agressietraining; met trainingsacteurs oefenen hoe om te gaan met agressieve situaties

Tijdens een trainingstraject 'Omgaan met agressie' door Hetsen & Partners leert de deelnemer door het werken met de trainingsacteur hoe hij verschillende vormen van agressie en grensoverschrijdend gedrag kan voorkomen, herkennen en hoe hij deze kan ombuigen. Daarnaast komen 'slecht nieuws gesprek' coaching en elementen als 'omgaan met weerstand' of 'omgaan met stress' aan de orde. Onze aanpak is verfrissend door zijn interactieve aanpak en goede resultaten.

 

Naam
E-mail
Telefoonnummer
Uw vraag of reactie
Verificatie code*
 

* De verficatie code is: 56200

Workshop 'Hoe het effect van een training te meten'
U leidt uw mensen voortdurend op en dat is een goede zaak. Maar weet u ook of de training/opleiding effect heeft?... meer >

Hobéon erkend aanbod voor veiligheidskundigen/ arbeidshygiënisten
... meer >

Ondersteuning en begeleiding bij de communicatie van reorganisatie- en veranderingsprocessen
... meer >

Versterken van veilig gedrag
Hoe spreek je collega's aan op onveilig gedrag met behoud van een goede relatie?... meer >