Home  >  Training & Advies  >  Verkooptraining: De kunst van het verkopen voor beginners



Verkooptraining 

De kunst van het verkopen voor beginners
 

  • Wilt u werken aan klantenbinding en klantentrouw? 
  • Gaat u voor lange klantrelaties?

Kopen en verkopen vinden we een van de meest interessante processen tussen mensen.
Iedereen heeft er dagelijks mee te maken. Of het nu gaat om de dagelijkse boodschappen of om duurzame artikelen aan te schaffen.
Dat impliceert ook dat er andere mensen zijn die die producten moeten verkopen.
Toch heeft verkopen de laatste jaren qua imago een behoorlijke deuk opgelopen.
Bijna niemand wil te maken krijgen met ‘de snelle autoverkoper’ of  de medewerker van een telemarketingbureau' die je opbelt voor welk product dan ook.
Consumenten willen zelf kopen en willen niet dat hen iets verkocht wordt.
Een van de redenen waarschijnlijk dat ook het kopen via internet enorm toeneemt en nog meer zal toenemen.  
Toch weten we daarnaast ook dat de ene verkoper nu eenmaal veel meer verkoopt dan de ander. De uitdrukking "Hij kan zelfs ijs aan Eskimo’s verkopen" gaat in zekere mate nog steeds op.

Moet u diensten of producten verkopen waarbij het vooral op lange(re) klantrelaties gaat. Dus niet gericht op impulsaankopen.
Je wilt hebben dat die klant bij je terugkomt of bij je blijft en meer afneemt of reclame maakt voor jou bij anderen. Dit kan dus gaan om business to business of om rechtstreekse afnemers van je product/dienst.
Deze training is bedoeld voor beginnende verkopers. Daarnaast hebben we ook een training voor ervaren verkopers 'De kunst van het verkopen voor gevorderden'.

Inhoudelijk

  • Diverse fasen van het verkoopproces
  • Wat te doen met koopsignalen
  • Wat te doen met Unique Selling Points
  • Klantgerichtheid en Verkopen
  • Opfrissing fasen van het verkoopproces
  • Klantgerichtheid en Verkopen
  • Omgaan met diverse type klanten (kleurentheorie)
  • Jouw persoonlijke verkoopstijl; wat werkt al goed, wat kan nog beter
  • De kunst van beïnvloeden, gebaseerd op R. Cialdini
  • Hoe de sleur buiten de deur te houden
  • Een passende elevatorpitch

Onze interactieve trainingen en aanpak zijn maatwerk. Het programma en de tijdsinvestering wordt afgestemd op uw wensen.

Wilt u meer informatie. Bel of mail ons vrijblijvend.

 

 

Naam
E-mail
Telefoonnummer
Uw vraag of reactie
Verificatie code*
 

* De verficatie code is: 56162

Workshop 'Hoe het effect van een training te meten'
U leidt uw mensen voortdurend op en dat is een goede zaak. Maar weet u ook of de training/opleiding effect heeft?... meer >

Hobéon erkend aanbod voor veiligheidskundigen/ arbeidshygiënisten
... meer >

Ondersteuning en begeleiding bij de communicatie van reorganisatie- en veranderingsprocessen
... meer >

Versterken van veilig gedrag
Hoe spreek je collega's aan op onveilig gedrag met behoud van een goede relatie?... meer >